Ekspercka analiza wartości znaku towarowego Grupy Inwest wycenia go obecnie na 11,34 mln zł.
Tak duży wzrost w ciągu czterech lat – z poziomu 2,5 mln zł w 2018 r. – pokazuje, że dynamiczny rozwój spółek należących
do konsorcjum spod tego znaku nie jest dziełem przypadku, a Grupa Inwest z przytupem wkroczyła do biznesowej ekstraklasy i znalazła tam dla siebie odpowiednie miejsce.
Cztery lata to w biznesie szmat czasu. Wiele firm jest w stanie ustabilizować w tym czasie rynkową pozycję, inne znikają z gospodarczej mapy Polski i nie ma już po nich śladu. Są jednak i takie, które potrafią wykorzystać absolutnie wszystkie atuty, wkroczyć na ścieżkę dynamicznego rozwoju i znaleźć się na zupełnie innym, dla wielu nieosiągalnym poziomie. W ciągu czterech
ostatnich lat Grupa Inwest nie tylko znalazła się w biznesowej ekstraklasie, ale systematycznie, krok po kroku pnie się w wirtualnej tabeli, pokonując kolejne szczeble i podbijając coraz to nowe rynki. Na ten sukces złożyło się kilka czynników. Jednym z nich jest z pewnością doświadczenie.
– W branży budowlanej i na rynku nieruchomości działam ponad ćwierć wieku. Śmiało mogę więc powiedzieć, że przez te dwie i pół dekady byłem świadkiem różnych faz rozwoju tego rynku. Widziałem rynek lat 90., jeszcze nieuporządkowany, kiedy większość realizacji budownictwa mieszkaniowego wciąż była w rękach spółdzielni mieszkaniowych. Byłem świadkiem kryzysu branży w latach 2007–2010. Po nim nastąpiła pewna stabilizacja, która została przerwana dwa lata temu wybuchem pandemii i teraz wojną na Ukrainie. Ten sektor gospodarki mocno się więc zmienił, podobnie jak zmieniły się firmy w nim działające. Przetrwali ci, którzy umiejętnie reagują na zachodzącezmiany, nie boją się wyzwań i są w stanie sprostać nowym, nieraz zaskakującym wymaganiom rynku – opowiada Piotr Hofman, prezes Grupy Inwest.
W 2018 r., kiedy dokonano poprzedniej wyceny wartości znaku towarowego Grupy Inwest, firma była solidnym, rozpoznawalnym graczem na rynku nieruchomości w Warszawie. Miała za sobą wiele udanych inwestycji w stolicy, ale też coś ważniejszego – apetyt na dużo więcej. Trzeba było więc wykonać kolejne kroki.
W lipcu 2019 r. firma zadebiutowała na parkiecie głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, dając do zrozumienia inwestorom i całej branży, że na dotychczasowej pozycji nie zamierza poprzestać. – Czego szukamy na giełdzie? Po pierwsze kapitału na rozwój, po drugie prestiżu, po trzecie umocnienia swojej pozycji na rynku. Obecność na giełdzie sprawia, że firma jest
inaczej postrzegana przez urzędy, samorządy, instytucje bankowe i przede wszystkim przez klientów. Taka firma traktowana jest już jak dorosły, pełnoprawny i wiarygodny uczestnik gospodarki – tłumaczy prezes Piotr Hofman. Rozpoznawalność i wartość marki błyskawicznie wzrosły.
We wrześniu 2018 r., Grupa Inwest poszerzyła swoją działalność o produkcję materiałów prefabrykowanych. Częścią konsorcjum została fabryka HM Factory w Sochaczewie. – Pozyskanie zakładu produkcyjnego miało dla nas znaczenie fundamentalne. Jednym ze strategicznych celów, jakie przed sobą postawiliśmy, było stworzenie autorskiego modelu realizacji mieszkań w oparciu o technologię budownictwa modułowego z elementów prefabrykowanych. Dlatego tak bardzo zależało nam na ścisłym powiązaniu obu filarów działalności, tak aby spółka deweloperska mogła pełną garścią czerpać z zasobów zakładu produkcyjnego, żeby mogła stawiać mieszkania szybciej i taniej, z zachowaniem wysokiej jakości – zaznacza prezes Grupy Inwest. Od samego początku po przejęciu i restrukturyzacji fabryki zaczęto produkować w niej materiały zarówno na rynek krajowy, jak i zagraniczny. Dziś głównym
kierunkiem eksportu jest Szwecja, gdzie Grupa Inwest wyrobiła sobie bardzo silną pozycję i gdzie od czterech lat jest rozpoznawalną marką. Świadczą o tym zarówno bardzo liczne zamówienia, jakie trafią do Sochaczewa ze Skandynawii,
jak i stała współpraca z takimi gigantami tamtejszego budownictwa jak Skanska i PEAB.
W ciągu ostatnich czterech lat Grupa Inwest zdecydowanie poszerzyła też swoją działalność deweloperską. Znana jest już nie tylko w Warszawie.Z powodzeniem znalazła dla siebie miejsce na rynku wielkopolskim, gdzie realizuje obecnie najwięcej inwestycji. – Wybraliśmy Poznań, bo to niezwykle chłonny i dynamicznie rozwijający się rynek. Chcieliśmy przenieść tu nasze doświadczenie i zaimplementować naszą jakość. Cel błyskawicznie został osiągnięty – zaznacza Piotr Hofman. Inwestycje Grupy Inwest kuszą
mieszkańców Poznania lokalizacją, komfortem oraz wyjątkowo wysoką jakością. Sukces w Wielkopolsce dał impuls do kolejnego kroku naprzód, tym razem już na miarę europejską. Od 2019 r. Grupa Inwest obecna jest w Katalonii, gdzie z równym powodzeniem rozwija działalność deweloperską. Obecnie realizuje tam pięć inwestycji, m.in. wielorodzinną mieszkaniową w miejscowości
Vilanova i la Geltrú – 40 min. jazdy samochodem od Barcelony. Inwestycja odpowiada na wszystkie hiszpańskie trendy mieszkaniowe: przestronne patio z basenem, duże balkony, tarasy dachowe, prywatne ogródki wchodzące w skład mieszkań zlokalizowanych na parterze oraz strefa wspólna z ogrodem. Jak mówią przedstawiciele zarządu Grupy Inwest, „to pokazuje nasz brak strachu przed ekspansją”. I zapowiadają poszerzenie w najbliższym czasie promienia swoich hiszpańskich inwestycji na strefę metropolitarną Barcelony oraz północne wybrzeże Katalonii.
Analizując stronę przychodową całego konsorcjum, eksperci wyceniający wartość znaku towarowego Grupy Inwest zaznaczyli, że w 2021 r. przychody ze sprzedaży w stosunku do roku 2017 wzrosły aż o 262,4 proc. (to 3,6-krotny wzrost)! „Świadczy to o bardzo dużym rozwoju Grupy w analizowanym okresie” – napisali. Biorąc pod uwagę fakt, iż w tym czasie doszło do dwóch wydarzeń,
których absolutnie nie dało się przewidzieć, a które zachwiały łańcuchami dostaw i światową gospodarką na każdym jej odcinku, mowa tu o pandemii COVID-19 i inwazji Rosji na Ukrainę, trzeba stwierdzić, że w tym niezwykle trudnym czasie szalejącej inflacji i wzrostu cen materiałów budowlanych, zarząd oraz pracownicy Grupy Inwest poradzili sobie znakomicie. Nie poddając się marazmowi, znajdując nowe rozwiązania i pokonując kolejne wyzwania, z dumą mogą stwierdzić, że czas ten został przez nich bardzo owocnie spożytkowany. Jakie perspektywy na kolejne cztery lata? Eksperci nie mają wątpliwości – nastąpi kolejny etap rozwoju całej Grupy, utrzymane zostanie tempo wzrostu przychodów, a wartość znaku towarowego i rozpoznawalność marki jeszcze bardziej pójdą w górę.